Od 1 lipca br. Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczyna obsługę programu „Dobry start” (tzw. 300+). Wnioski będzie można składać tylko drogą elektroniczną, przy wykorzystaniu następujących kanałów:

·         na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS (ta sama Platforma, na której aktywuje się i obsługuje Bon Turystyczny - zakładka „DOBRY START”)

·         przez bankowość elektroniczną

·         na portalu empatia.mpips.gov.pl

Wypłata świadczeń będzie następować wyłącznie na wskazane przez wnioskodawcę konto bankowe.

Zależy nam na dotarciu z informacją do wszystkich beneficjentów świadczenia 300+, a zwłaszcza do tych, którzy do tej pory wnioski składali w formie papierowej, aby dobrze przygotowali się do wprowadzanych zmian.

W celu ułatwienia mieszkańcom regionu sprawną obsługę wniosków dot. świadczenia 300+, Zakład Ubezpieczeń Społecznych organizuje dyżury w formie mobilnego punku informacyjnego.

W czasie takiego spotkania nasi eksperci założą osobom zainteresowanym konto na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, co ułatwi obsługę wniosku o świadczenie.

Podczas wizyty u ekspertów ZUS należy mieć ze sobą:

- dowód osobisty,
- telefon (konieczne do weryfikacji),
- numer rachunku bankowego (jeśli chcesz złożyć wniosek),
- adres e-mail.