Od 1 lipca br. Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczyna obsługę programu „Dobry start” (tzw. 300+). Wnioski będzie można składać tylko drogą elektroniczną, przy wykorzystaniu następujących kanałów:
· na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS (ta sama Platforma, na której aktywuje się i obsługuje Bon Turystyczny - zakładka „DOBRY START”)
· przez bankowość elektroniczną
· na portalu empatia.mpips.gov.pl
Wypłata świadczeń będzie następować wyłącznie na wskazane przez wnioskodawcę konto bankowe.
Zależy nam na dotarciu z informacją do wszystkich beneficjentów świadczenia 300+, a zwłaszcza do tych, którzy do tej pory wnioski składali w formie papierowej, aby dobrze przygotowali się do wprowadzanych zmian.
W celu ułatwienia mieszkańcom regionu sprawną obsługę wniosków dot. świadczenia 300+, Zakład Ubezpieczeń Społecznych organizuje dyżury w formie mobilnego punku informacyjnego.
W czasie takiego spotkania nasi eksperci założą osobom zainteresowanym konto na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, co ułatwi obsługę wniosku o świadczenie.
Podczas wizyty u ekspertów ZUS należy mieć ze sobą:
- dowód osobisty,
- telefon (konieczne do weryfikacji),
- numer rachunku bankowego (jeśli chcesz złożyć wniosek),
- adres e-mail.